عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وبلاگ من خوش آمدید

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان متن ناب و آدرس matnnab.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار مطالب

:: کل مطالب : 88
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 527
:: باردید دیروز : 2957
:: بازدید هفته : 527
:: بازدید ماه : 527
:: بازدید سال : 116927
:: بازدید کلی : 491727

RSS

Powered By
loxblog.Com

مجله اینترنتی متن ناب

بلبرینگ صنعتی
جمعه 8 تير 1403 ساعت 10:21 | بازدید : 1103 | نوشته ‌شده به دست متن ناب | ( نظرات )


بلبرینگ های صنعتی که به آن ها بلبرینگ نیز می گویند ابزار مهم و پرکاربردی هستند که در بسیاری از دستگاه ها و تجهیزات صنعتی نقش ویژه و موثری دارند. این گروه از تجهیزات صنعتی متعلق به خانواده بلبرینگ ها، بلبرینگ های صنعتی، در صنایع مهم تولیدی مانند صنعت خودروسازی و یا تولید انواع موتورها استفاده می شود که چنین عملکردی به دلیل خواص چرخشی آنها ضروری است. در واقع وظیفه اصلی و مهم یاتاقان ها حمل بارهای شعاعی و محوری بر روی قطعات بارگذاری شده و امکان چرخش آسان اجزای مختلف یک ماشین صنعتی بدون ساییدگی به دور یکدیگر است. بنابراین استفاده از این قطعات کارآمد باعث کاهش اصطکاک نیز می شود زیرا از جذب سطوح به یکدیگر جلوگیری می کند. در زیر اطلاعات بیشتر و دقیق تری در مورد ویژگی های باقی مانده از یاتاقان های صنعتی، قطعات به کار رفته در آنها و همچنین کاربردهای این ابزار ارائه خواهیم داد.
 برای خرید قطعات صنعتی با ما همراه باشید.
ساختار بلبرینگ های صنعتی

همانطور که از نام این قطعه (Ball Bearing) مشخص است، از اجزای ساچمه ای تشکیل شده است که توانایی حمل یا کشیدن بار (باربرینگ) را دارند. بنابراین ساختار این دسته قطعات صنعتی شامل:

• حلقه

هر یاتاقان صنعتی از دو قسمت رینگ داخلی و لبه بیرونی تشکیل شده است که از فولاد آلیاژی ساخته شده و سایر قسمت های این قسمت را نیز شامل می شود.

• قرص

اجزای ساچمه ای مانند غلتک هایی هستند که اغلب از فولاد ساخته می شوند و به دلیل چرخش این اجزای کروی، بلبرینگ حرکت می کند.

• واقعی

این قسمت که عموماً از فولاد، برنج یا نوعی الیاف ساخته شده است، توپ ها را می پوشاند و از تماس آنها با یکدیگر جلوگیری می کند و از حرکت رول ها جلوگیری می کند.

• مهر

کاسه فیلتر بین رینگ و قفسه قرار دارد و از نشت گریس یا روغن هیدرولیک به داخل قفسه و بین گلوله ها جلوگیری می کند. از طرفی این قطعه عملکرد عایق نیز دارد و از ورود آب به بلبرینگ صنعتی جلوگیری می کند.

نحوه کار روش های حمل و نقل در حمل و نقل

نیروی وارد شده به بلبرینگ از طریق حلقه بیرونی به غلتک یا گوی های کروی شکل منتقل می شود و سپس به حلقه داخلی منتقل می شود. یکی از دلایل حرکت نرم و پایداری توپ ها تحت فشار و نیروی خارجی، ساختار کروی و سطح تماس کوچک با لایه های بیرونی و داخلی است. در واقع شکل هندسی این توپ ها و کاهش سطح تماس آن ها با رینگ های داخلی و خارجی باعث کاهش اصطکاک و احتمال سایش سطح می شد. اما اگر تحت فشار و نیرویی فراتر از حد مجاز قرار گیرند، ممکن است تغییر شکل دهند یا له شوند. بنابراین زمانی که فشار و نیروی اعمالی بسیار کم باشد یاتاقان های صنعتی با ساچمه های کوچک مناسب ترند و برای فشار بالا یاتاقان هایی با ساچمه های صفحه گرد که به آنها رولبرینگ می گویند.

تمامی بلبرینگ های صنعتی

طراحی بلبرینگ ها بسته به نوع کاربرد و کاربردهای مختلف آنها در صنعت متفاوت است. بنابراین هر یک از این قطعات توانایی های متفاوتی برای تحمل بارهای شعاعی و محوری و مقاومت اسمی دارند. با این توضیح می توان به انواع بلبرینگ ها در موارد زیر اشاره کرد:

1- مشکل گوشه

طراحی این نوع بلبرینگ صنعتی به گونه ای است که توانایی تحمل بارهای شعاعی و بارهای محوری را به طور همزمان دارد. زوایای مشخص شده لبه های داخلی و خارجی باعث چنین عملکردی می شود و اگر این زاویه از حد تعیین شده بیشتر شود، قابلیت تحمل بارهای محوری در این نوع بلبرینگ ها افزایش می یابد.

2- بلبرینگ خود تنظیم شونده

بلبرینگ های خود اصلاح شونده قابلیت تصحیح و تصحیح انحرافات یا خطاها و تغییرات جهت یاتاقان به محور یا وجود گوشه ها را دارند. برای جلوگیری از مواردی مانند خم شدن شفت، ناهماهنگی یاتاقان ها و تغییر زاویه که منجر به توزیع نادرست بارهای موجود بین توپ ها و کاهش استحکام قطعه می شود، در واقع بهتر است از یاتاقان های خود تراز استفاده کنید.

3- ساق پر پروفوندا

نوع دیگری از بلبرینگ های صنعتی همانطور که از نامش پیداست به نام شیار عمیق شناخته می شود. در ساختار این بلبرینگ شیار عمیقی وجود دارد که بلبرینگ ها در آن قرار دارند. این نوع بلبرینگ مانند بلبرینگ تماسی زاویه ای قادر به تحمل بار شعاعی و بار محوری سنگین است.

4- جایی که زیر گرد آورده می شوند

این نوع بلبرینگ نیز به گونه ای طراحی و ساخته شده است که عملکرد آن فقط در جهت بار محوری بلبرینگ بوده و در برابر بارهای شعاعی مقاوم نباشد. استفاده از بیل مکانیکی یکی از رایج ترین کاربردهای این نوع موجودی است. برای تولید چرخش 360 درجه برای این دسته از ماشین آلات صنعتی باید از بلبرینگ ته گرد با توجه به ابعاد بیل مکانیکی استفاده شود.

درخواست برای اورژانس صنعتی

همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم، از آنجایی که قابلیت کاهش چرخش، تماس سطحی و اصطکاک عملکرد اصلی یاتاقان های صنعتی است، این ابزار را می توان به طور گسترده و گسترده در بسیاری از تجهیزات یافت. و دستگاه ها در محیط های کنترل شده صنعتی. در واقع امروزه یکی از ملزومات اصلی و مهم کارکرد ماشین آلات در بسیاری از صنایع، وجود انواع بلبرینگ است و اکثر کارخانجات برای راه اندازی تجهیزات خود به قطعاتی از این دسته نیاز دارند. از آنجایی که تمامی تجهیزات خودکار برای عملکرد چرخشی به این مجموعه تجهیزات نیاز دارند، می توان آن را به عنوان یکی از قطعات کلیدی در خطوط تولید و صنعت در نظر گرفت. نقش یاتاقان ها در توسعه فناوری و طراحی ربات غیرقابل انکار است، بنابراین در بسیاری از زمینه ها مورد توجه و استفاده قرار گرفته است.

چه موادی برای یاتاقان ها استفاده می شود؟

مواد مورد استفاده در ساخت بلبرینگ بستگی به کاربردهایی دارد که بلبرینگ برای آن طراحی شده است، اما به طور کلی باید در برابر فشار بسیار مقاوم باشد. بنابراین ما اغلب فولاد یا سرامیک (Si3N4، SiC یا ZrO2) را انتخاب می کنیم. سایت ۱۶۸۸


استفاده از بلبرینگ

آیا تا به حال فکر کرده اید که چگونه چیزهایی مانند اسکیت های غلتکی یا موتورهای الکتریکی اینقدر نرم و بی صدا می چرخند؟

Bear به شما این امکان را می دهد که بسیاری از وسایلی را که ما هر روز استفاده می کنیم با خود حمل کنید. بدون بلبرینگ، اغلب مجبوریم قطعاتی را که در اثر اصطکاک فرسوده می شوند، تعویض کنیم.

امروزه استفاده از بلبرینگ در کارخانجات ماشین آلات صنعتی و غیر صنعتی و همچنین کارخانجات رواج زیادی پیدا کرده و به عنوان یکی از بهترین و پرکاربردترین ابزارها معرفی می شود.

از بلبرینگ ها برای تحمل بارهای زیاد استفاده می شود

خرس ها بالاترین سرعت را در بین هر نوع خرس تحمل می کنند.

بلبرینگ ها اصطکاک را با ارائه گوی ها یا غلتک های فلزی صاف و همچنین سطوح فلزی داخلی و خارجی صافی که گوی ها می توانند بر روی آنها غلت بزنند، کاهش می دهند. این توپ‌ها یا غلتک‌ها بار را حمل می‌کنند و به دستگاه اجازه می‌دهند تا به آرامی بچرخد.




|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: